18.01.2024 100 år med skøyteglede
Tromsø Skøyteklubb fyller 100 år søndag 21. januar 2024. I denne artikkelen forteller Jonny Hansen om klubbens historie fra den ble startet og fram til i dag.
18.01.2024 Jubileum og sprint-NNM
Tromsø Skøyteklubb fyller 100 år søndag 21. januar 2024. Som en del av jubileumsmarkeringen arrangerer klubben nordnorsk mesterskap i sprint på skøytebanen i Tromsdalen.
27.11.2023 Sindre til topps på Hamar
Tromsøs skøyteløpere har markert seg sterkt på flere fronter i helgen.
12.02.2023 Gullrush for TSK i Landsmesterskapet
Tromsø Skøyteklubb markerte seg med positivt fortegn under Landsmesterskapet i Båstad. Sindre Soleng Jakobsen og Arne Lernes sørget begge for gull til Tromsø!
Geir Johannessen Skøyter
05.02.2023 Sterkt av Sindre!
Av Jonny Hansen Tromsø Skøyteklubbs meget lovende junior C-løper Sindre Soleng Jakobsen leverte topp løp og ble nummer to sammenlagt under Vikingløpet på Maier Arena i Tønsberg i helgen. Dermed skulle veien ligge åpen for ham til Viking Race i Heerenveen senere i sesongen. BILDE Sindre Soleng Jakobsen leverte meget sterke løp under Vikingløpet i Tønsberg.
05.02.2023 Lagtempo-NNM utsatt
Av Jonny Hansen Det nordnorske mesterskapet i lagtempo, som skulle arrangeres som en del av sprint-NNM, ble utsatt.
05.02.2023 Debuterte som overdommer
Av Jonny Hansen Jan Arne Lernes fra Tromsø Skøyteklubb debuterte som overdommer under det nordnorske mesterskapet i sprint i Tromsø.
Geir Johannessen Skøyter
05.02.2023 Gutta som går og går?
Av Jonny Hansen To av de fremste veteranene i norsk og nordnorsk skøytesport, Geir Hestad og Erik Vea, var med på å sette preg på årets nordnorske sprintmesterskap på Tromsdalen (kunst)isbane i helgen. BILDE Veteranene Geir Hestad og Erik Vea markerte seg positivt under helgens nordnorske sprintmesterskap i Tromsø, selv om ingen av de to ble nordnorsk mester i år.
05.02.2023 Tromsø vant kvinneklassene
Av Jonny Hansen Tromsø Skøyteklubb fikk mesterne i begge kvinneklassene under det nordnorske mesterskapet i sprint som ble arrangert på Tromsdalen (kunst)isbane 4. og 5. februar. BILDE Isabella Efraimsen og Martine Nordstrand fra Tromsø Skøyteklubb ble nordnorske sprintmestere i henholdsvis klasse junior C og junior B. Foto: Jonny Hansen
05.02.2023 Harstad-løperne dominerte sprint-NNM
Av Jonny Hansen Harstad-løperne dominerte i herreklassene under årets nordnorske sprintmesterskap. Ronny Pettersen ble sprintmester for første gang i seniorklassen. BILDE De nordnorske msterne på herresiden samlet etter sprint-NNM i Tromsø. Fra venstre Patrik Hansen (junior B), Arne Stenhaug (veteran), Simen S. Kviteberg (junior C), Ronny Pettersen (senior) og Ingvart Pettersen (klasse 11 år). Foto: Jonny Hansen